Pandemi ile birlikte hayatımıza giren uzaktan müşteri edinimi süreçlerinin kalıcı olduğu artık kimsenin inkar edemeyeceği bir gerçek. Hem firmaların hem kullanıcıların zamandan büyük tasarruf etmesini sağlayan bu süreçler, öte yandan büyük bir güvenlik açığı yaratma riskini de beraberinde getiriyor. Üstelik bu riskler teknoloji geliştikçe ve sahtecilik yapanlar teknolojiyi daha iyi kullandıkça büyük bir hızla artıyor.
Riskleri azaltmak için müşterinin kimliğini güvenli bir şekilde doğrulamak şart. Sahte ve çalıntı kimlik kartlarının tespiti ve robot kullanıcıların dışarıda bırakılması hem finansal sistemlerin devamlılığı hem de kişilerin hesaplarını güvende tutmak için hayati bir öneme sahip. Son on yıldır devletler ve kurumlar bunu sağlamak için farklı yöntemler geliştiriyor. Kullanılan yöntemlerin en önemlilerinden biri de görüntülü görüşme (agent call).
Kısaca kimlik doğrulama yapan kişinin video call aracılığıyla gerçek bir kişiye bağlanması ve onun onayından geçmesi şeklinde özetlenebilecek bu süreç, özellikle aniden artan talebi yönetmek için iyi bir çözüm gibi görünüyordu. Ancak uzaktan müşteri edinimi yaygınlaştıkça bu çözüm, hem zaman hem de personel açısından firmalar açısından oldukça maliyetli olmaya başladı. Bir diğer sorun da artan teknolojiyi daha iyi kullanan sahtekarlar olarak ortaya çıktı. İnsan gözünü kandırabilecek kadar başarılı örnekler yaratılmaya başlanınca görüntülü görüşme en güvenli seçenek olmaktan çıktı.
Uzaktan kimlik doğrulama süreçlerinde, görüntülü görüşme sektör ve bölgeye göre ufak farklılıklar gösterse de temelde aynı mantığa dayanır. Müşteri verilen direktiflere göre ilgili kimlik kartını ve yüzünü kameraya gösterir. Görüntülü görüşmeyi gerçekleştiren yetkili, kimlik kartının farklı yüzlerini inceler, kişiye sorular sorar ve kimlikteki fotoğraf ile müşterinin aynı kişi olduğundan emin olur. Sürecin sonunda müşterinin hesap oluşturmasını/hesabına erişmesini onaylar.
Bu süreç, kullanıcı açısından kolay ve yüksek güvenlikli gibi gözükse de aslında kusursuz değil. Ayrıca zaman içerisinde gelişen teknolojilerle birlikte hantal bir hale geldi ve yerini yeni bir teknolojiye bırakmaya hazır.
Yukarıda bahsettiğim gibi görüntülü görüşme, dijitalleşme ve uzaktan müşteri ediniminin ilk aşamalarında oldukça kritik bir öneme sahipti ve önemli bir güvenlik duvarı oluşturuyordu ancak zaman içerisinde işlevini yitirmeye başladı. Burada kısaca bu yöntemin sınırlarından bahsederek neden yeni teknolojilere ihtiyaç duyduğumuzdan bahsedeceğim.
Görüntülü görüşmenin en büyük handikapı şüphesiz maliyeti. Özellikle yüksek işlem hacmine sahip firmalar için bu maliyetler çok yüksek olabiliyor. Bu maliyetleri şu şekilde sıralayabiliriz:
Görüntülü görüşmenin en büyük avantajı güvenlik unsurunun yüksekliği idi. Ancak teknolojinin gelişmesiyle birlikte, deepfake ve diğer kimlik sahteciliği yöntemleri de daha karmaşık ve inandırıcı hale gelmeye başladı.
Deepfake ile ilgili yazımız için tıklayın.
Hem kimlik kartlarında hem de yüz doğrulama süreçlerinde kullanılan sahtecilik teknolojileri zaman zaman insan gözüyle ayırt edilemeyecek kadar başarılı olabiliyor. Bu da görüntülü görüşme süreçlerinin güvenilirliğini azaltıyor.
Yapay zekanın oluşturduğu tehditlerle mücadele etmenin en etkili aracının yine yapay zeka olduğunu sık sık dile getiriyoruz. Uzaktan kimlik doğrulama süreçleri de buna dahil. Yapay zeka ile oluşturulan AI agent teknolojileri, uzaktan kimlik doğrulama süreçlerinde büyük bir değişim yaratma potansiyeline sahip. Bu teknolojiler, insan müdahalesini en aza indirerek hem maliyetleri azaltıyor, hem de sahteciliği tespit etmede insan gözünden daha iyi iş başarıyor.
İşte AI agent'ların sağladığı bazı avantajlar:
Uzaktan kimlik doğrulama süreçlerinde odağını her zaman yapay zeka teknolojilerinde tutan Techsign, AI agent konusunda Türkiye’de öncü olmayı hedefliyor.
AI Agent, çok sayıda ve yüksek başarı oranlarına sahip modülü bir araya getirerek insan gözüyle tespit edilemeyen sahtekarlıkları bile kolayca yakalayan bir teknoloji. Tüm modülleri %95 üzerinde başarı oranlarına sahip olan Techsign, yasal süreçlere de uyumlu bir model geliştiriyor.
Siz de firmanızı görüntülü görüşme külfetinden kurtarmak ve daha verimli iş süreçleri yaratmak için hemen bize ulaşın.