Startup önerileri

Startuplar Yardımcı Olan 15 Harika Araç - Dijitalleşme için İpuçları

Barış Korkmaz

Startuplara İş Süreçlerinde Yardımcı Olacak 15 Araç

Startup ekosistemi her geçen gün eklenen yeni girişimler sayesinde büyüyor. Fakat girişim sayısı artsa da başarıya ulaşanların aynı oranda artmadığı  bir gerçek. Bu sebeple yeni girişimlerin ölçeklendirme, pazarlama, satış, büyüme gibi süreçlerini dikkatle yönetmeleri gerekiyor. Teknoloji ise startupların bu aşamalardaki en büyük destekçisi! Biz de bu yazımızda startupların kullanabileceği 15 teknolojik aracı listeledik. 

1) Google Slides

İyi bir fikre sahip olmak kadar fikirleri iyi bir şekilde sunmak da startuplar için önemlidir. Google Slides, tam olarak burada devreye giriyor. Çevrimiçi sunum oluşturabilme, sunuları düzenleyebilme, sunular üzerinde ortak çalışma ve çevrimiçi sunum yapabilme imkanlarını kullanıcılarına sağlayarak mekan sınırlamasını ortadan kaldırıyor ve zaman kaybını önlüyor.

https://www.google.com/slides/about/ 

2) Google Trends

Startupların güncel durumu ve değişen ihtiyaçları takip etmesi gelecek planlarını doğru şekillendirmeleri için oldukça önemli. Google Trends, Google arama motorunda aranılan kelimelerin ne sıklıkla, hangi coğrafyada, hangi zaman diliminde ve hangi dillerde arandığına dair istatistiksel veriler sunan Google Trends bu anlamda önemli bir araç. Bu veriler sayesinde neyin gündemde olduğu ve neyin talep gördüğü hakkında detaylı olarak bilgi sahibi olmak hem mümkün hem de kolay.

https://trends.google.com/trends/?geo=TR 

3) Canva

Canva son zamanlarda popülerliği artan bir çevrimiçi tasarım aracı. Grafik tasarım işlemlerini ücretsiz olarak gerçekleştirebileceğiniz site logo, sosyal medya içeriği, sunum, poster gibi birçok şeyi tasarlamak için ideal bir platform. Çevrimiçi bir platform olması sebebiyle birden fazla kişinin aynı anda çalışmasına da imkan veriyor.

https://www.canva.com/tr

4) Trello

Planlama ve raporlama proje yönetiminin kritik aşamalarından. Startuplara projelerini doğru ve düzenli bir şekilde işletmeleri için yardımcı olmayı hedefleyen Trello, web tabanlı bir proje yönetim uygulaması. Plan, düzen, iş ve rapor gibi işlemleri tek araçla kontrol edebilmeyi sağlıyan tool ücretsiz olarak kullanılabiliyor.

https://trello.com/tr 

5) WordPress

Teknolojinin geldiği bu noktada websitesi olmayan bir startup düşünülemez!  Arama motorlarında yer almak için web sitesi oluşturmak elzem. WordPress web sitesi veya blog açma imkanı sağlayan ücretsiz bir site. Basit arayüzü ile özellikle yeni kurulmuş startuplar için kullanım kolaylığı sağlıyor.

https://wordpress.com/tr/ 

6)Buffer

Startuplar için arama motorlarında yer almak kadar sosyal medya ağlarında bulunmak da marka bilinirliği açısından önemli. Buffer tüm sosyal medya ağlarında içerik paylaşma ve içerik programı oluşturma konularında hizmet sunarak startuplara önemli birzaman tasarrufu sağlıyor. Ayrıca analizleri görüntüleyebilme, linkleri kısaltabilme ve takvimler oluşturabilme gibi özellikleri de barındırıyor.

https://buffer.com/ 

7) AngelList

Fikirler kadar fikirleri hayata geçirebilecek ve büyümesini sağlayacak yatırımlar bulmak da önemli. Startuplara yatrımcı bulma konusunda yardımcı olan AngelList, girişimciler ve melek yatırımcıları buluşturan bir sosyal ağ. Platform ayrıca iş bulma, iş ilanı verebilme, yatırımcılar ile iletişime geçebilme ve kimin nereye yatrım yaptığını görebilme gibi olanaklar sağlıyor.

https://angel.co/

8) UpWork

Startupların başarısı için bir diğer önemli unsur da outsource edilecek işler için doğru kişilere ulaşabilmek. UpWork dünyanın en geniş freelancer platformu olarak bu alanda ön plana çıkıyor. Detaylı iş ilanı vererek doğru kişiye hızlıca ulaşmayı sağlayan platform iş arayanları da startuplarla buluşturuyor.

https://www.upwork.com/

9)LinkedIn

Kurumsal firmalardan yatırımcılara, startuplardan KOBİ’lere iş dünyasının bir çok farklı aşamasından kişileri bir araya getiren LinkedIn, her startup’un mutlaka üye olması gereken bir sosyal medya platformu. Çalışan bulma, network kurma, etkinliklerden ve trendlerden haberdar olma gibi iş dünyasına yönelik bir çok ihtiyaca karşılık veren LinkedIn global düzeyde en aktif kullanılan platformlardan biri.

https://www.linkedin.com/

10)Asana

Ekip arkadaşları ile sağlıklı iletişim kurmak bir startup’ın düzeni ve işleyişi açısından büyük önem taşıyor. Bu iletişimi e-mail üzerinden kurmaksa zaman zaman karışıklığa ve zaman kaybına yol açabiliyor. Bir iş yönetimi platformu olan Asana, çalışanların e-mail kullanma gereğini ortadan kaldırıyor ve tek bir merkezden iletişim kurabilmelerini sağlıyor. 

https://asana.com/ 

11)MeetUp

Farklı fikirler ve bakış açıları edinmek özellikle erken dönem startuplar için temel ihtiyaçlardan biri. Ortak veya benzer fikirdeki insanları bir araya getirip tartışma ve fikirlerini geliştirme imkanı sunan MeetUp, startup girişimcilerinin kullanabileceği bir platform. Dünyanın çeşitleri yerlerinde offline grup toplantılarına katlma ve online networking imkanı sunan platform aynı zamanda ilgi alanlarına uygun etkinlikleri takip etme olanağı da sunuyor. https://www.meetup.com/ 

12) Zoom

Covid 19 pandemisiyle birlikte online görüşme hizmeti sunan platformların sayısı hızla arttı. Zoom da bu platformların en popülerlerinden biri. Ücretsiz ve ücretli seçenekleri olan platform, seçilen pakete göre 100 kişiye kadar katılımcıyla aynı anda görüşme yapmayı sağlıyor, katılımcıları belirlenen süreler için odalara ayırıyor, beyaz tahta gibi özellikleriyle katılımcılara interaktif iletişim olanakları sağlıyor.

www.zoom.io

13) Calendly

Çağrıları planlamak ve randevu takvimi hazırlamak zaman alan bir organizasyon. Calendly, Wix ve Google ile entegre edebilme seçenekleri sayesinde randevuları, çağrıları ve görüşmeleri düzenleyebilme olanağı tanıyor. Bu sayede planlama sürecini kısaltıyor ve kullanıcılarına zaman kazandırıyor.

https://calendly.com/

14) MailChimp Startuplar için potansiyel müşterilere ulaşmak en temel önceliklerden biri. Marka bilinirliğini artırmak için en sık kullanılan dijital pazarlama yöntemlerinden biri ise e-posta pazarlaması. E-posta yollamak etkili olmakla birlikte çok zaman ve uğraş isteyen bir iş. Bir e-posta pazarlama yazılımı olan MailChimp kullanıcılarına e-posta tasarımları oluşturabilme, e-posta bültenleri hazırlayabilme ve e-posta pazarlaması yapabilme imkanlarını sunarak startupların dijital pazarlamaya harcadıkları zamanı azaltmaya yardımcı oluyor.

https://mailchimp.com/

15)TechsignDoc

Dijitalleşmenin hız kazandığı bu dönemde masraflı ve hantal kağıt süreçlerini ortadan kaldıran ve doküman süreçlerini online platormalara taşıyan işletmelerin sayısı her geçen gün artyor. TechsignDOC sözleşme hazırlamadan göndermeye, imzalamadan saklamaya uçtan uça bir doküman yönetimi sağlayan bir platform. 15 gün ücretsiz deneme imkanı sunan platform, bu süre sonunda startuplara özel fiyatlandırmalar sunuyor.

Ücretsiz deneme üyeliğinizi başlatmak için hemen tıklayın.

https://www.techsigndoc.com/en/register.html

Startup önerileri
Barış Korkmaz

İhtiyacınız olan çözümü gelin,
birlikte bulalım.

Firmanızın sektörüne, büyüklüğüne ve coğrafi bölgesine uygun çözümler için bizimle iletişime geçin.