Viva Technology

VivaTech, startupları, yatırımcıları, teknoloji liderlerini ve büyük markaları bir araya getirmeyi ve bu özelliğiyle inovasyonları hızlandırmayı hedefleyen çok önemli bir etkinlik. 2023 yılında Paris’te yapılan bu etkinliğe, 179 farklı ülkeden 2800 katılımcı, 11400 startup ve 150000’in üzerinde ziyaretçi katıldı. Elon Musk, Marc Benioff, Dan Schulman gibi yıldız konuşmacıların da katıldığı etkinlik birçok farklı sektörden aktörü bir araya getirdi. 

İlk kez katıldığımız bu etkinlikte, Türkiye Yatırım Ofisi’nin davetlisi olan 16 Türk startup’ından biri olarak yer aldık. Etkinlik hangi sektörün teknolojinin hangi aşamalarını kullandığını görmek açısından oldukça faydalıydı. Ancak dürüst olmak gerekirse birkaç sıkıntılı durum olduğunu da belirtmek gerekir.

  1. Etkinlikteki hemen hemen tüm konuşmalar Fransızca’ydı. İngilizce konuşma sayısı yok denecek kadar azdı. Fransızların ana dilini bu denli sahiplenmesi kendileri açısından hoş olabilir ama uluslararası bir etkinlik için bence bu bir eksiklik. 
  2. Büyük firmalarla startupları bir araya getirmek teoride harika bir fikir olmakla beraber uygulamada biraz sıkıntılı. Büyük firmalar spot ışıklarını üstlerine çekerken, startupları biraz gölgede bırakıyor. Yani gerçekçi olmak gerekirse Audi direksiyonsuz araba getirmişken KYC startup’ı olarak dikkat çekmek gerçekten zor!

Fakat bu olumsuzluklara rağmen etkinliğin ufuk açıcı olduğunu inkar etmeyeceğim. Etkinlikten gelecek planlarımız için not aldığım birçok konu var, bunlardan en dikkat çekici olanlarını ise şöyle özetlemek istiyorum:

Fransa’nın Dijital Dönüşüm Atılımı 

Fransa dijital dönüşümü gerçekten çok ciddiye alıyor. Renault, Loreal, Arval gibi dünyaca ünlü Fransız markalarının dijital dönüşüme yaptığı yatırım, fuarda son derece dikkat çekici bir şekilde sergilendi. Bu köklü markaların teknolojiyi benimseme ve kendilerine adapte etme becerisi gerçekten muazzam. Güzellik ve bakım ürünleri satan Loreal teknolojiyi ne derece kullanabilir ki diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz! Su tüketimini azaltan kuaför musluklarından online meeting lerde kullanılabilecek makyaj efektlerine kadar bir çok alanda teknolojiyi nasıl kullandıklarını görme şansımız oldu. Şu bir gerçek ki günümüz ekonomisinde kimsenin yeri garanti değil. Sektörden bağımsız olarak tüm markalar teknolojiye ve dijital dönüşüme yatırım yapmak zorunda. 

İklim Krizi Herkesin Gündeminde

Hemen her sektörden firma iklim krizini gündeme almış durumda. Moda ve güzellik sektörü verimli su kullanımı için yeni teknolojiler geliştiriyor, otomotiv sektörü elektrikli araçların yaygınlaşması için çalışıyor, plastiği ikame edecek biyoçözünür maddelerle yapılmış ürünler tasarlanıyor, ileri dönüşümün nerelere ulaşabileceği tartışılıyor. Teknolojinin her alanda iklim kriziyle mücadele etmeye çalıştığı bu zamanda Techsign olarak çözümün bir parçası olmaya çalıştığımızı düşünmek beni mutlu ediyor. Kağıtsız doküman süreçleri yaratmak sürdürülebilir çevre için attığımız ilk adımdı. Fakat gündemi ve trendleri takip ettikçe sürdürülebilir çevreye verebileceğimiz farklı destekleri de keşfediyoruz. Örneğin temiz ulaşım modüllerinin en popülerlerinden biri olan paylaşımlı scooterların daha güvenli hale getirilmesi. 

Üretken Yapay Zeka (Generative AI) Her Yerde!

Generative AI şimdiye kadarki tüm teknolojilerden daha hızlı bir şekilde yayılıyor. En popüler Generative AI uygulaması olan  Chat GPT yalnızca iki ayda yüz milyon kullanıcıya ulaştı. Bu sayıya ulaşmanın Instagram’ın iki buçuk senesini  aldığını düşünürseniz hızı hakkında daha iyi fikir sahibi olursunuz. Bireysel kullanıcıların yanı sıra firmalar da bu teknolojiden faydalanıyor. Google’ın online görüşmelerde kullandığı teknolojiyi gördünüz mü? Görüşmenin en dikkat çeken anlarını, soruları ve cevapları not alıp görüşme sonunda katılımcılara yazılı olarak sunuyor. Muazzam değil mi? 

Tabii ki bu verimliliği artırılmış çevrimiçi toplantılara kimin katıldığını kontrol etmek her zamankinden önemli. Özellikle kalabalık toplantılarda şirket içi bilgilerin dışarı sızmasını engellemek hele de yazılı belgelerin iletildiğini düşününce büyük önem taşıyor. Bu sayede KYC çözümlerinin yalnız finans sektörünü ilgilendirmediğini, çok daha geniş bir sektörel çeşitliliğe hitap ettiğini bir kez daha görmüş olduk.

Kişiselleştirme, Daha da Çok Kişiselleştirme!

Kişiselleştirme her zaman pazarlamanın en önemli araçlarından biriydi, fakat içinde bulunduğumuz çağda ne kadar öne çıktığını etkinlikte bir kez daha görmüş olduk. Üstelik bu kişiselleştirme, teknoloji sayesinde otomotivden güzellik sektörüne, oyundan modaya kadar birçok alana yayılmış durumda. Yapay zekanın da yardımıyla ünlü markalar, müşterilerin tasarımlarına kendi stillerinde eklemeler yapmasına imkan veriyor. Otomotiv kullanıcıları araç içinde kendi tercihlerine uygun seçimler yapıyor, AI kullanıcılara yüzlerine en uygun makyaj stillerini tavsiye ediyor. Tabii ki tüm bunları gerçekleştirmek için kullanıcıyı hızlıca tanımak, tercihlerini hatırlamak ve uygun önerileri getirmek gerekiyor. Kullanıcıyı hızlıca tanımanın en kolay ve güvenli yolunun yüz doğrulama olduğunu söylemeye gerek var mı? Ve de Techsign KYC modüllerinin uçtan uca çözümlerin yanı sıra tek tek de alınabileceğini hatırlatmaya. Kişiselleştirme bizim de her zaman üzerinde durduğumuz bir konu. Özellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler için en uygun çözümleri sunmayı kurulduğumuz ilk günden beri önemsiyoruz. Erişilebilir olmak ve herkesin dijital dönüşümden maksimum fayda almasını sağlamak her zaman önceliğimiz. 

Sonuç Niyetine

VivaTech 2023 bizim adımıza büyüme hedeflerimizi şekillendirmede önemli fayda sağladı. Daha önce odaklanmadığımız sektörlerdeki fırsatları görmemize, işbirlikleri için bağlantılar oluşturmamıza olanak verdi. 

Diğer etkinlikler

İhtiyacınız olan çözümü gelin,
birlikte bulalım.

Firmanızın sektörüne, büyüklüğüne ve coğrafi bölgesine uygun çözümler için bizimle iletişime geçin.